2014年5月3日土曜日

they had seen a vision of angels, who said he was alive

御使いたちの幻を見たが、御使いたちがイエスは生きておられると告げた、と言うです

 しかし私たちは、この方こそイスラエルを贖ってくださるはずだ、と望みをかけていました。
事実、そればかりでなく、その事があってから三日目になりますが、
 また仲間の女たちが私たちを驚かせました。
その女たちは朝早く墓に行ってみましたが、
 イエスのからだが見当たらないので、戻ってきました。
そして御使いたちの幻を見たが、
御使いたちがイエスは生きておられると告げた、と言うのです。
 それで、仲間の何人かが墓に行ってみたのですが、
はたして女たちの言ったとおりで、
イエスさまは見当たらなかった、というのです。
~ルカ 24:21‐24~

 but we had hoped that he was the one who was going to redeem Israel.
And what is more, it is the third day since all this took place.
  In addition, some of our women amazed us.
they went to the tomb early this morning
  but didn't find his body.
They came and told us that they had seen a vision of angels,
who said he was alive.
  Then some of our companions went to the tomb
and found it just as the women had said,
but him they did not see."
~Luke 24:21-24~

Treasure Chest Cover  March 26, 1953




Click Here

0 件のコメント:

コメントを投稿