2014年4月7日月曜日

Who has believed our message

私たちの聞いたことを、だれが信じたか

私たちの聞いたことを、だれが信じたか。
主の御腕は、だれに現れたのか。

彼は主の前に若枝のように芽ばえ、
砂漠の地から出る根のように育った。
彼には、私たちが見とれるような姿もなく、
輝きもなく、
私たちが慕うような見ばえもない。
彼はさげすまれ、人々からのけ者にされ、
悲しみの人で病を知っていた。
人が顔をそむけるほどさげすまれ、
私たちも彼を尊ばなかった。
~イザヤ 53:1‐3~


Who has believed our message
  and to whom has the arm of the LORD been revealed?

He grew up before him like a tender shoot,
  and like a root out of dry ground.
He had no beauty or majesty to attract us to him,
  nothing in his appearance that we should  desire him.
He was despised and rejected by men,
  a man of sorrows, and familiar with suffering.
Like one from whom men hide their faces
  he was despised, and we esteemed him not.
~ Isaiah 53:1-3~





Click Here

0 件のコメント:

コメントを投稿