2014年4月8日火曜日

Surely he took up our infirmities and carried our sorrows

まことに、彼は私たちの病を負い、私たちの痛みをになった

  まことに、彼は私たちの病を負い、私たちの痛みをになった
だが、私たちは思った。
彼は罰せられ、 神に打たれ、苦しめられたのだと。
  しかし、彼は、私たちのそむきの罪のために刺し通され、
私たちの咎のために砕かれた。
彼への懲らしめが私たちに平安をもたらし、
彼の打ち傷によって、私たちはいやされた。
  私たちはみな、羊のようにさまよい、
おのおの、自分かってな道に向かって行った。
しかし、主は、私たちのすべての咎を彼に負わせた
~イザヤ 53:4‐6~

  Surely he took up our infirmities and carried our sorrows,
yet we considered him stricken by God,
smitten by him, and afflicted.
  But he was pierced for our transgressions,
he was crushed for our iniquities;
the punishment that brought us peace was upon him,
and by his wounds we are healed.
  We all, like sheep, have gone astray,
each of us has turned to his own way;
and the LORD has laid on him the iniquity of us all.
~Isaiah 53:4-6~





Click Here

0 件のコメント:

コメントを投稿